Експозиція складається не тільки з речей автохтонного місцевого населення, але також із речей, що привезли із собою після війни сім'ї, що втратили рідну домівку - депортовані з території сучасної Польщі (Надсяння, Лемківщина) та примусово виселені із села Велика Вишенька, що перестало існувати внаслідок розширення меж Яворівського військового полігону.
Увага! Музей можна відвідати під час заходів або ж попередньо узгодивши дату візиту з командою Музейно-культурного центру "На Унтервалю"
Чому "Унтервальден" та звідки тут взялись німці?
Ще у XIV столітті, коли наші землі входили до складу Польського Королівства, сюди прийшли численні єврейські поселенці. Їх сюди запрошував король Казимир Великий.
Єврейське населення переважало у містах, натомість у селах проживало лише по кілька родин. Іноді їх було кілька десятків.
В Підгайчиках та Унтервальдені євреї становили меншість, проте залишили свій слід в історії краю. Зі спогадів людей, що провели дитинство в мультикультурні 30-ті роки минулого століття знаємо, що місцеві євреї були дуже освіченими. Серед них були люди, що знали медицину. Таких євреїв дуже поважали.
В наших селах було досить багато єврейських родин, вони займались, як правило, обробітком землі. Проте були й такі, що торгували вдома, наприклад, тканиною чи прянощами. У 30-х роках в Унтервальдені була єврейська родина, що виготовляла бетонні кільця для криниць. А також на присілку Наварів-Рогачки була єврейська корчма та великий паровий млин Парнесів.
Єврейські діти ходили до звичайної державної школи, деякі – до приватної євангелистської. У побуті з сусідами, як свідчать очевидці, спілкувались українською. Хоча поміж собою іноді – ідишем.
Навпроти протестантського храму в Унтервальдені євреї мали свою божницю (синагогу).
«А жиди [євреї] мали туво, де межи Кавецьким і магазином. То ту була жидівська божниця. Жиди мали свою божницю. Там велика божниця була. Так, там була божниця. Ну, але то в войну. Хто її розібрав, хто ту цеглу забрав я не пам’ятаю. Но вона мала, хреста вона не мала вгорі, но шось вона мала. Чи то півмісяць чи шо, я не пам’ятаю. А ховалися жиди в Глинянах. Там був їхній цвинтар. То всіх їх ховали там», – Марія Сподарик (з дому Войтович), 1929 р.н., с. Унтервальден.
Єврейська історія Підгайчиків - Унтервальдену закінчилась у 1940-х роках. Частину місцевих євреїв вбили або ж відправили на примусові роботи у табір Грушка. Цей робітничий табір у липні 1943 року розстріляли на горі Липовиця в околиці села Шопки біля Підгайчик.
Частина сімей все ж врятувались з допомогою українських та польських сусідів. Більшість євреїв емігрували до США. А інші, фактично, асимілювались.